تغییرات سریع و محسوس درعرصههای مختلف علم وفناوری به طور فزایندهای فرایندهای جامعه بشری را تحت تأثیر قرار داده به طوری که سازمانهای سنتی دیگر قادر به هماهنگی با این تغییرات نیستند و تنها سازمانی شانس بقاء دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیطی پیرامون خود وفق دهد. این تحقیق با هدف یادگیری کارکنان وکسب مزیت رقابتی درسازمان انجام شده ویکی از راههای کسب مزیت رقابتی پایدار تأکید بر یادگیری وآموزش کارکنان وبالا بردن اطلاعات ودانش آنان است. درگذشته تنها رهبران به دنبال یادگیری بودند و لیکن امروزه سازمانها به دنبال یادگیری هستند و بوسیله یادگیری دانش پایدار در افراد و در سطح بالاتر در سازمان تولید میشود وآنها را قادر به اجرایی نوآوریها و فعالیتهایی میسازد که ضامن بقای سازمان درمحیط متغییر امروزه خواهند بود. روش انجام این تحقیق توصیفی_ تحلیلی به شیوهای کتابخانهای میباشد. نتایج و یافتههای این تحقیق نشان میدهد که از منظر اسلام انسان در بدو تولد ازهیچ علم ودانشی برخوردار نبوده است بلکه همچون لوح سفید و نانوشتهای بوده که بعداً بوسیله چشم، گوش و عقل، خداوند علوم و آگاهیهایی را در اختیار او قرارداده است. مهمترین مؤلفههای یادگیری سازمانی از منظر اسلام عبارتند از آموزش، تجربه و مهارت نیروی کار در سازمان.